dijous, 15 de juliol del 2010

TORNEM ALS ORIGENS

Avui tot i la claca que feia he sortit a les 6 de la tarda. (Fa dies que intento sortir de casa a les 6 del matí però no hi ha manera.)

Tornant als orígens, he tornat a fer una de les meves rutes entre-setmana preferides en Btt. En aquest cas, he fet part d'una desfrenada o open natura a l'inversa. O sigui pujant per on es baixava i baixant per on es pujava.
He anat direcció el Pont, d'aquí agafar pista de l'esquerra, quedant la pujada al Candell a la dreta, després he agafat el camí on abans hi havia un cotxe abandonat, i que va a sortir a la pista que va l'Atmetller, aquí amunt fins agafar el corriol sobre Mas pitre i d'aquí més amunt fins a pista que va al Sagrat Cor, i fins dalt a l'Ermita, on he parat a fer el buf i a gaudir de les vistes. He trobat un parell de valents que amb aquesta calor han pujat caminant ràpid, els he ofert aigua però encara no estaven prou assedegats.
Després he tirat direcció Sant Ferriol, desviant-me a l'esquerra a mig camí per anar a sortir a sobre la Font de Planells, on pots anar direcció al Mort o la Miana. Ja anava malament de temps i he optat per anar direcció La Font de Planells, on no he entrat a la font per refrescar-me, ja que anant sol, hem fa una mica de iuiu (quin llam d'home que sóc). A partir d'aquí per corriol de Sant Ferriol (el de caminar no, el de bici), i després fins a la pista, can Costa, Camping, Candell, sota Pont Vell (déu ni do la aigua que encara hi ha), ronda fluvial i cap a casa que és tard i s'ha d'alimentar el bestiar.

La ruta la he fet quasi tota per la ombra, el comptaquilòmetres marcava 32º, però no tenia la sensació de tanta calor, excepte quan apretava una mica, que suava com una font. La veritat és que la calor la porto força bé.
Els corriols i camins estan força malament, entre les nevades, pluges ..., el terreny està molt trencat, branques per tot arreu... no havia vist mai els camins tant deixats... Això sí anar gastant calers per emporlanar i asfaltar camins per tot arreu i els boscos fets una merda...

Al final vans ser uns 20km en 1:35, i un desnivell de 468 m de desnivell. Segons el meu super GPS manual.
Al no tenir GPS, faig servir un programa per planejar rutes, o mirar desnivell d'alguna ruta que he fet. La veritat que funciona bastant bé per la carretera, i per btt t'has de conèixer la zona, ja que a vegades marques el camí a cegues.
Per la gent que no tenim GPS, crec que és un programa interessant.

Link d'aquesta ruta:

Fotos (amb mobil):

Ermita del Sagrat Cor.
Mare de Déu del Mont (al fons) i Besalú.
Al fons, al fons, al fons el mar... quant no està encalitjat es veu...