dilluns, 4 d’abril del 2011

Ruta BTT 04: Volta al Pantà

Diumenge 03 de Març 2011, tenia pensat anar a fer una bona tirada llarga amb la bici de carretera. Però en Pont està disponible, i com que últimament no coincidim vam decidir anar a fer una bona ruta, diferent a les que fem sempre.
Vam triar la ruta 04 que surt de Sant Llorenç de la Muga, uns 36 km i 800 de desnivell, o sigui per passar una bona estona.
Sortim tard tard, són les 10:30 que comencem a pedalar. El dia acompanya, ja que està tapat però s'està bé, fins i tot fa una mica de fresca. Que aviat perdem, només de començar una bona pujadeta per pista, majoritariament emporlanada.
La pista puja, però no és excessivament dura, ja que no ens cal posar el molinet. En Pont comença fer de les seves i comença a ensenyar la roda... ja hi som !!!! uns metres i fem un pacte no agressió (portavem 2 km i fotiem uns bufets que feia por).
Un cop a dalt baixada fins a la presa petita, i a partir d'aquí estarem molta estona pel cantó de l'aigua del pantà. Pista bona de puja i baixa, sense gaire exigència, fins arribar a la presa del Pantà de Boadella. Està ple a vessar, al 98%m tot i així les comportes no estan gairebé obertes.
Travessem la presa, i fem un tram de carretera, fins agafar uns corriols una mica tècnics, però divertits, primer de baixada i després de pujada, fins que arribem al Club nàutic.
L'última vegada que hi vaig estar, entre els club nàutic i l'aigua hi havia uns 400 metres, ara l'aigua està a tocar.
Seguim per carretera asfaltada un bon tros, fins a trobar una pista, arribem a un hotel-Spa, i a partir d'aquí una bona pujada per pista, una mica llarga, on agafem un bon ritme, per treure el fetge una estona.
Un cop a dalt ja quasi som a Maçanet de Cabrenys, no hi havia estat mai, i m'ha sorprès, em pensava que era més petit, i a més hi havia molta gent visitant-la, a part que es veien moltes segones residències.
Ens hi em parat a fer un buf, i a fer-la petar amb un senyor, que al veure que portàvem el mallot de Besalú, s'ha acostat per dir-nos que coneixia en Pere i en Jaume Estanyol i i que els hi donéssim records.
Un cop reposats retornem a la ruta, per una pista de puja i baixa per posar-nos a to, fins que tornem a trobar el pantà.
A partir d'aquí fem pista fins a trobar una bona pujada per pista, on tornem a posar-hi una mica de gas.
A partir d'aquí un descens per pisat, a trossos tècnic, on en Pont no hem podia seguir ni de miracle!!!! no hi ha res com una doble, he disfrutat com un camell, encara que de tant en tant parava per esperar Missis Daisy Pont (espavila.... bé, més aviat compre una doble!!)
Un cop a baix l'últim regalito en forma de pujada asfaltada, on acabem de donar-ho tot i deixem tot el que ens queda.
A partir d'aquí baixada per carretera fins a Sant Llorenç de la Muga on tenim al cotxe. Al final 36km en 2:28 prou divertits.
Patates, clara i olives i cap casa.

En Pont ja va agafant la forma, tot i que aprofito que jo hi he anat bastant més que ell per fotra-li algun "axassu". Sé que ell també ho faria, je je je.